A.C.C.E.S.S UP

A.C.C.E.S.S UP (Cooperare Transsectorială Activa pentru Succesul Educațional și Social_UP) pleacă de la ceea ce s-a făcut deja în proiectul ACCESS, care a vizat implementarea de noi metodologii și strategii de abordare a abandonului școlar.

După experiența Covid-19, deși susținerea noilor politici educaționale a devenit o prioritate pentru Comisia Europeană, fenomenul abandonului școlar și al părăsirii timpurii a școlii continuă să se producă, evoluând și în moduri diferite.

Obiectivul proiectului este de a interveni în mod structural pe diferite niveluri ale vieții elevilor, pornind de la „triunghiul educației” compus din părinți, profesori și elevi.

Obiectivele proiectului sunt:

• Participarea extinsă a părinților elevilor aflați în situații de risc ghidată de Manualul de vizită la domiciliu (R1), care va permite profesorilor să-i abordeze în contextele vieții cotidiene și să-i mobilizeze;

• Îmbunătățirea competențelor de citire a elevilor ca instrument de prevenire a abandonului școlar, printr-un Joc Educativ Digital (R2), creat în acest scop;

• Creșterea capacității școlilor de a sesiza riscul de părăsire timpurie a școlii și de a evalua în mod dinamic riscul elevilor pe baza echilibrării factorilor de risc și de protecție, cu WebApp (R3);

• Creșterea culturii calității în școlile ce se confruntă cu risc de părăsire timpurie a școlii, prin Sistemul QA_ESL (R4).

 

Parteneri:

  • Ilmiolavoro (Italia) – coordinator
  • Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița (România)
  • ASociația Părinților Cantacuzini Târgoviște (România)
  • IIS Crocetti-Cerulli (Italia)
  • Psientífica (Portugalia)
  • Municipality of Agueda (Portugalia)
  • Folkuniversitetet (Suedia)

Site proiect: https://projectaccess.eu/about-the-project/